طرز تهیه دسر شاه توت

طرز تهیه دسر شاتوت

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه دسر شاتوت

دسر شاتوت

دسر شاتوت نوعی دسر تابستانه بسیار پر طرف دار است. این دسر سر شار از ویتامین های ب و آ است.
4.6700 امتیاز از 3 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان تهیه 20 دقیقه
کل زمان 6 ساعت 10 دقیقه
وعده غذا دسر
ملل ایرانی
نفرات 5 نفر
کالری

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • یک بسته ژله شاتوت را در یک لیوان اب جوش حل می کنیم و بعد از این که ذراتش حل شد بهش نصف لیوان اب سرد اضافه می کنیم و قالب تخم مرغی را چرب می کنیم و ژله را اضافه می کنیم ،برای این که زود تر ببنده حدود 40 دقیقه داخل فریزر می زاریم .معمولا کمتر از یک ساعت در فریزر میبنده، (فقط مواظب باشیم ژله یخ نزنه).
  • پوره شاه توت را هم اماده می کنیم. برای پوره شاتوت حدود 1.5پیمانه شاتوت را می شوریم بعد از اب کش کردن داخل مخلوط کن می ریزیم ، اگر ترش باشن بهشون دو قاشق غذاخوری شکر اضافه می کنیم و با مخلوط کن می زنیم تا پوره بشن بعد پوره رااز صافی رد می کنیم تا دونه هاش جدا بشه.
  • نصف فنجان اب سرد را داخل قابلمه ای می ریزیم و پودر ژلاتین را بهش اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شفاف بشه و بعد اجازه می دهیم ژلاتین شفاف شده خنک بشه.
  • شکر ،شیر و وانیل را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر در شیر حل شود. و بعد از اینکه شکر حل شد از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک بشه و بعد پوره شاتوت و باقی مانده ژله شاتوت خنک شده و پودر ژلاتین خنک شده را بهش اضافه می کنیم ،حتما شیر و ژله و پودر ژلاتین خنک شده باشن بعد باهم قاطی بشن اگر ژله شاتوت بسته بود یکم بن ماری می کنیم و اجازه می دهیم خنک بشه بعد به شیر اضافه می کنیم.و در اخر خامه را هم اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب می زنیم و دسر را از صافی رد می کنیم.
  • قالب مورد نظر را چرب می کنیم و تا نیمه از مواد دسرمون داخل می ریزیم و ژله های داخل قالب تخم مرغی که کامل خودشونو گرفتن از قالب خارج می کنیم و داخل هر قسمت قالب دسرمون یکی از این ژله ها می گذاریم و دوباره روش مواد دسرو می ریزیم تا ژله پوشانده شود. بعد قالب و 5 ساعتی در یخچال می گذاریم تا دسر کامل ببنده بعد از قالب قارج می کنیم و روش پودر گل سرخ الک می کنیم و به دلخواه تزیین می کنیم ،من با شکلات اب شده و شاتوت رنگ شده با رنگ پودری طلایی و گل شمعدانی تزیین کردم.
دسته های مرتبط مقوی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما