طرز تهیه آدانا کباب

طرز تهیه آدانا کباب

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه آدانا کباب

طرز تهیه آدانا کباب

آدانا کباب یا قیما کباب یکی از کباب های مشهور کشور ترکیه است که به نام یکی از شهرهای بزرگ ترکیه نامگذاری شده. این کباب شباهت زیادی به کباب کوبیده داره و در کنار کباب ترکی از محبوبترین کباب های کشور ترکیه محسوب میشه.
No ratings yet
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان تهیه 20 دقیقه
زمان استراحت 2 ساعت
کل زمان 2 ساعت 30 دقیقه
وعده غذا شام
ملل ترکیه
نفرات 4 نفر
کالری

ابزار مورد نیاز

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • گوشت چرخ کرده رو داخل کاسه مناسب بریزید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه بهش اضافه کنید در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز رو با رنده درشت رنده کنید و آبشون رو بگیرید سپس به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
  • مواد رو مثل مایه کباب کوبیده به خوبی ورز بدید تا یکدست و منسجم بشن. در صورتی که میخواید آدانا کباب رو با منقل ذغال درست کنید باید به مایه آدانا کباب به مدت ۲ ساعت توی یخچال استراحت بدید تا منسجم تر بشن و از سیخ نریزند. اما در صورتی که میخواید آدانا کباب رو به صورت کباب تابه ای درست کنید نیاز نیست داخل یخچال قرار بدید.
  • کباب رو سیخ کنید و روی منقل ذغال کباب کنید. در مورد منقل ذغال باید این نکته رو در نظر داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال خام علاوه بر اینکه برای بدن زیان داره باعث تاثیر منفی روی طعم کباب هم میشه.
  • بعد از کباب کردن آدانا کباب روی منقل مقداری روغن زیتون داخل نان پیتا بریزید و کباب رو به همراه مخلفات دلخواهتون ( مثل خیارشور ، گوجه فرنگی ، کاهو ، سیب زمینی سرخ کرده و … ) توی نان پیتا قرار بدید و سرو کنید.
  • در صورتی که میخواید این کباب رو به صورت تابه ای درست کنید کافیه مایه کباب رو بعد از ورز دادن به شکل کباب کوبیده حالت بدید و توی روغن داغ سرخ کنید و مثل آدانا کباب ذغالی به همراه نان پیتا و مخلفات سرو کنید.
دسته های مرتبط سنتی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما