طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه حلیم بادمجان

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه حلیم بادمجان

حلیم بادمجان

حلیم بادمجان در سفره کرمانی‌ها، اصفهانی‌ها و شیرازی‌ها، جایگاه ویژه‌ای داره. برای تهیه این غذا، دستورهای متفاوتی وجود داره. بعضی‌ها دوست دارند حلیم بادمجان رو با لپه و برنج بپزند و بعضی دیگه طعم این غذا رو با عدس دوست دارند.
5 امتیاز از 2 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 35 دقیقه
زمان تهیه 1 ساعت
کل زمان 1 ساعت 35 دقیقه
وعده غذا پیش غذا, شام
ملل ایرانی
کالری

ابزار مورد نیاز

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • توی یک قابلمه، کمی پیاز رو تفت میدیم، گوشت گردن رو توی پیازها میندازیم و خوب تفت میدیم. زردچوبه و چوب دارچین رو با گوشت سرخ می کنیم و روی اون دو لیوان آب جوش می ریزیم. حدود یک ساعت و نیم به گوشت‌ها برای پخته شدن زمان میدیم.
  • بادمجان‌ها رو پوست کنده و حلقه‌ای خرد می کنیم. اون ها رو نیم ساعت توی آب سرد می ذاریم تا تلخی‌شون گرفته بشه. بادمجان‌ها رو بعد از خارج کردن از آب خشک کرده و سرخ می کنیم.
  • بعد از پختن گوشت، استخوان‌ها رو جدا کرده، بادمجان سرخ شده رو به اون ها اضافه می کنیم و با گوشت‌‎کوب برقی، می کوبیم تا به حالت ریش شده در بیاد.
  • عدس رو به گوشت و بادمجان اضافه می کنیم و برای حدود یک ساعت دیگه به پخت ادامه میدیم. توی این فاصله بارها با ملاقه مواد در حال پخت رو هم می زنیم تا حالت کشسانی پیدا کنه.
  • دو پیاز باقی مانده رو مویی و باریک خرد می کنیم و توی یک تابه به خوبی سرخ می کنیم. یک قاشق چای خوری سرپر زردچوبه روی پیازها می ریزیم و کمی تفت میدیم.
  • تابه رو می شوییم تا خرده‌های پیاز و نعناع توی اون نمونه. روی اجاق می ذاریم و کمی روغن توی اون می ریزیم. حبه‌های سیر رو رنده یا له می کنیم و توی روغن سرخ می کنیم.
  • وقتی حلیم به قدر کافی پخت، کشک رو به مواد اضافه می کنیم و 5 دقیقه بعد حلیم رو از روی حرارت برمی داریم و در ظرف دلخواه می کشیم.
  • زعفران رو دم می کنیم و با دو قاشق کشک مخلوط کرده و برای تزیین روی حلیم از اون استفاده می کنیم. با گردو، سیر داغ، پیاز سرخ شده و نعناع‌داغ حلیم بادمجان مجلسی رو تزیین و سرو می کنیم.
دسته های مرتبط سنتی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما