طرز تهیه قلیه ماهی

طرز تهیه قلیه ماهی

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه قلیه ماهی

قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از بهترین غذاهای اصیل و معروف و لذیذ و محلی جنوب کشوره که آوازه اش به همه جای ایران رسیده. این خورش با ماهی های جنوبی، سبزی معطر و تمر هندی درست میشه باید ترجیحا تند و ترش باشه. طعم و مزه این خورش جنوبی محشره و حرف نداره، به نظرم اگه تا به حال درستش نکردین حتما دست بکار بشین و بپزینش که عاشقش میشین.
4 امتیاز از 1 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان تهیه 2 ساعت
کل زمان 2 ساعت 20 دقیقه
وعده غذا شام, ناهار
ملل ایرانی
نفرات 4 نفر
کالری

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • سبزی ها رو تمیز می کنیم و میشوریم، پس از اینکه آب سبزی ها خشک شد داخل خرد کن می ریزیم یا با چاقو ساطوری می کنیم تا خوب خرد و ریز بشن؛ ماهی رو به تکه هایی به یک اندازه برش میزنیم، کمی نمک و فلفل روی ماهی میپاشیم و کناری میزاریم.
  • داخل ماهیتابه مقداری روغن میریزیم و روی حرارت متوسط قرار میدیم تا داغ بشه، پیاز رو خرد می کنیم و داخل روغن میریزیم، نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت میدیم تا نرم بشه.
  • سیرهای رنده شده و سبزیجات خرد شده رو اضافه می کنیم، تفت میدیم تا رنگ سبزی ها کمی تغییر کنه و آب اون کشیده بشه سپس نصف لیوان آب اضافه می کنیم و با حرارت ملایم می گذاریم سبزی ها بپزند.
  • شیره تمر هندی رو به سبزی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم سپس 3 لیوان آب اضافه می کنیم و در ظرف رو نیمه باز می گذاریم و با حرارت متوسط اجازه میدیم خورش بجوشه و تغییر رنگ بده.
  • تکه های ماهی رو داخل خورش قرار میدیم و 30 دقیقه میگذاریم ماهی ها بپزند و خورش جا بیفته، پس از پخت قلیه ماهی رو در ظرف بکشید و به همراه برنج سرو کنید.
    نوش جان
دسته های مرتبط مجلسی, مقوی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما