طرز تهیه نان سالامی و پنیر

طرز تهیه نان سالامی و پنیر

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه نان سالامی و پنیر

طرز تهیه نان سالامی و پنیر

نان سالامی و پنیر کمی شبیه پیتزا لقمه ایه. برای درست کردن طرز تهیه نان سالامی و پنیر شما در یک مرحله باید خمیر نان رو آماده کنید که نیاز به استراحت داره و زمان استراحت خمیر هم بسته به دمای محیط میتونه بین 1 تا 2 ساعت طول بکشه.
No ratings yet
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان تهیه 25 دقیقه
زمان استراحت 2 ساعت 30 دقیقه
کل زمان 3 ساعت 10 دقیقه
وعده غذا شام
نفرات 6 نفر
کالری

مواد لازم
  

مواد لازم برای خمیر:

مواد میانی نان:

دستور تهیه
 

  • آب گرم، مخمر و شکر رو با هم مخلوط کنید. حدود پنج دقیقه صبر کنید تا مخمر فعال بشه و حباب هایی روی سطح آب مشاهده کنید. بعد از اینکه مخمر فعال شد روغن زیتون و نمک رو اضافه کنید و هم بزنید.
  • مخلوط مخمر و یک پیمانه آرد رو به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. مواد رو هم بزنید تا خوب با هم مخلوط بشه. آرد رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید. همه ی آرد رو توی این مرحله اضافه نکنید و کمی برای مرحله ورز دادن نگه دارید . آرد رو تا زمانی اضافه کنید که یک توپ چسبنده درست بشه.
  • روی سطح میز کارتون کمی آرد بپاشید و بعد خمیر رو به مدت 5 دقیقه ورز بدید. در حین ورز دادن باقی مانده آرد رو اضافه کنید تا موقعی که خمیر دیگه چسبناک نباشه. مقدار آردی که برای خمیر استفاده میکنید میتونه بین 2.5 تا 3 پیمانه آرد باشه و در آخر خمیری که بدست میاد باید یک خمیر صاف و نرم باشه.
  • حالا خمیر رو توی یک کاسه بذارید و روش رو با سلفون بپوشونید و به مدت 1 تا 1 ساعت و نیم بذارید تا استراحت کنه و حجیم بشه.
  • بعد از اینکه خمیر حجیم شد دوباره سطح میز کارتون رو کمی آرد بپاشید و بعد خمیر رو روش پهن کنید و به اندازه یک مستطیل 45 در 30 سانتیمتری خمیر رو پهن کنید. فقط برای پهن کردن خمیر وسوسه نشید که از وردنه استفاده کنید چون که خمیر رو له میکنه.
  • یک لایه پنیر پیتزای ورقه ای رو روی خمیر بذارید و بعد 150گرم سالامی های ورقه ای رو روش قرار بدید.
  • فلفل دلمه ای رنگی خرد شده رو اضافه کنید. البته میتونید هر چیزی که دوست دارید هم اضافه کنید. فقط از مواد خوراکی که خیلی رطوبت داشته باشه مثل قارچ استفاده نکنید چون باعث نرم شدن خمیرتون میشه.
  • خمیر رو رول کنید.
  • روغن زیتون و ادویه ایتالیایی رو با هم مخلوط کنید و بعد به کمک یک قلمو روی خمیر بمالید. دوباره روی خمیر رو بپوشونید و به مدت 1 ساعت بذارید تا استراحت کنه.
  • فر رو از 15 دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد بذارید تا گرم بشه. سپس به مدت 25 دقیقه یا تا موقعی که روی نون طلایی بشه صبر کنید سپس نون رو از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک بشه بعد برش بزنید.
دسته های مرتبط فینگرفود
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما