طرز تهیه پنیر کبابی

طرز تهیه پنیر کبابی

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه پنیر کبابی

پنیر کبابی

پنیر کبابی نوعی پنیر یونانیه که اولین بار در قبرس و تحت عنوان هالومی، با استفاده از مخلوط شیر بز و گوسفند درست شد. این پنیر نوعی پنیر فشرده‌ی نیمه سخته که نسبت به حرارت مقاوم بوده و به همین دلیل برای گریل کردن و پخته شدن مناسه. مهم‌ترین کاربرد این پنیر، سوخاری یا گریل کردن اون و استفاده به عنوان پیش غذا یا در کنار غذای اصلیه.
No ratings yet
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان تهیه 45 دقیقه
کل زمان 1 ساعت 45 دقیقه
وعده غذا پیش غذا, شام, صبحانه
ملل یونان
نفرات 5 نفر
کالری

ابزار مورد نیاز

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • شیر رو توی قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت قرار میدیم تا به جوش بیاد، نمک رو به اون اضافه کرده و هم می زنیم تا نمک داخلش حل بشه.
  • حرارت رو ملایم کمی کنیم و آبلیمو رو به تدریج به شیر اضافه می کنیم تا شیر ببره و دلمه بشه. قابلمه رو به مدت ۴-۳ دقیقه از روی حرارت برمی داریم.
  • پارچه توری تمیزی رو نم دار کرده و اون رو داخل یک آبکش پهن می کنیم، آبکش رو روی دهانه‌ی یک کاسه قرار میدیم.
  • شیر دلمه شده رو توی آبکش می ریزیم و صبر می کنیم تا آب اون خارج بشه. بعد از اینکه آب پنیر خارج شد، پارچه رو دور تا دور پنیر می پیچیم، اون رو بین دو تخته‌ی تمیز قرار داده و فشار میدیم تا اگه آبی داخلش باقی مونده خارج بشه.
  • داخل ظرف درداری رو با یک دستمال کاغذی حوله‌ای می پوشونیم، پنیر رو از پارچه خارج کرده و توی ظرف می ریزیم. اون رو با پشت قاشق فشار میدیم تا توی ظرف فشرده شده و ضخامت اون به ۱.۵ سانتیمتر برسه.
  • درب ظرف رو بسته و حدود ۲۴ ساعت توی یخچال قرار میدیم. بدین ترتیب ما ۲۰۰ گرم پنیر کبابی تهیه کردیم که می‌تونیم اون رو با ادویه جات مورد نظر طعم دار می کنیم و به صورت مربعی برش زده و سرخ می کنیم.
دسته های مرتبط مقوی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما