طرز تهیه کلوچه زردآلو

طرز تهیه کلوچه زرآلو

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه کلوچه زرآلو

کلوچه زردآلو

کلوچه زردآلو نوعی کلوچه خوشمزه مجارستانیه. خمیر کلوچه زردآلو نسبتاً راحت تهیه می‌شه. البته این کلوچه انواع مختلفی داره و در واقع شما می‌تونید به جای مارمالاد زردآلو از هر مارمالاد غلیظ دیگه ای با هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید.
5 امتیاز از 1 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان تهیه 20 دقیقه
کل زمان 1 ساعت
ملل مجارستان
نفرات 40 عدد
کالری

ابزار مورد نیاز

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

طرز تهیه مارمالاد زردآلو

  • زردآلوهای خشک رو داخل یک شیرجوش یا قابلمه می ریزیم و روی اون ها آب می ریزیم تا سطح آب روی زردآلوها رو بپوشونه. شیرجوش رو روی شعله قرار میدیم تا آب بجوشه و زردآلوها نرم بشن.
  • شکر رو اضافه می کنیم و به پخت ادامه میدیم تا مخلوط غلیظی بدست بیاد. اون رو داخل مخلوط‌کن می ریزیم و یا با همزن عمودی اون رو پوره می کنیم. اگه مارمالاد شل بود اون رو دوباره روی شعله قرار میدیم تا غلیظ بشه.

طرز تهیه کلوچه

  • آرد و نمک رو با هم در کاسه‌ای الک کرده و کنار می ذاریم. توی ظرف دیگه پنیر خامه‌ای و کره رو با همزن برقی هم می زنیم تا خوب مخلوط و کرم مانند بشه. (حدوداً ۳ تا ۵ دقیقه).
  • سرعت همزن را کم کنید. آرد را کم کم در چند مرحبه اضافه کنید و هر بار خوب مخلوط نمایید. خمیر حاصل باید نرم باشد ولی چسبنده نباشد.
  • خمیر رو چهار قسمت می کنیم. هر قسمت رو به ضخامت ۲ سانت پهن می کنیم و لای پلاستیک می پیچیم. خمیر رو به مدت حداقل ۲ ساعت توی یخچال قرار میدیم.
  • فر رو با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. طبقه فر رو بالاتر از وسط قرار میدیم. روی یک سینی فر کاغذ روغنی می کشیم.
  • یکی از خمیرهای فریز شده رو برمی داریم و دو طرفش کمی آرد میمالیم و روی سطح کار شکر می پاشیم. خمیر رو روی شکر قرار میدیم و با وردنه اون رو به ضخامت ۲–۳ میلیمتر باز می کنیم.
  • با استفاده از چاقو یا برش‌زن، دور تا دور خمیر رو می بریم و اون رو به شکل یک مربع بزرگ در میاریم. خمیر رو به صورت ۱۶ مربع کوچک‌تر (حدوداً ۴ سانتی) برش می زنیم.
  • روی هر مربع مقدار کمی از مارمالاد می ریزیم. دو گوشه ی هر مربع رو دور مرمالاد می پیچیم، روی هم میاریم و فشار میدیم تا به هم بچسبند.
  • بعد به آرومی اون رو روی کاغذ روغنی قرار میدیم. این کار رو برای بقیه خمبر هم تکرار می کنیم. کلوچه ها رو با فاصله می چینیم.
  • سینی رو توی فر قرار میدیم تا زیر کلوچه‌ها کمی طلایی رنگ بشه و بوی اونارو حس کنیم (۱۲ تا ۱۴ دقیقه). صبر می کنیم کلوچه زردآلو خنک بشه.
دسته های مرتبط سنتی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما