طرز تهیه کیک شیر داغ

طرز تهیه کیک شیر داغ

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه کیک شیر داغ

کیک شیر داغ

کیک شیر داغ یک کیک سنتی دو لایه هست که احتمالاً خاستگاه اون از ایالت‌های میانه ساحل اقیانوس اطلسه. این کیک، یک کیک سریع و یک لایه ست که توی ایالت‌های جنوبی آمریکا سرو می‌شه و دارای میوه، پودر قند یا نارگیل آب‌پزه. کیک شیر داغ طعم خودش رو از شیر جوشیده شده که جزء مایع خمیره، دریافت می‌کنه.
4.6700 امتیاز از 3 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان تهیه 45 دقیقه
کل زمان 1 ساعت 45 دقیقه
وعده غذا دسر, صبحانه, عصرانه, کیک و شیرینی
ملل آمریکایی
نفرات 4 نفر
کالری

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • شیر و کره رو از یخچال بیرون میاریم تا همدمای محیط بشه. بکینگ پودر و نمک رو با آرد مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. تخم مرغ ها رو جداگونه توی پیاله ای می شکنیم و توی کاسه ای بزرگ می ریزیم.
  • وانیل، شکر و هل رو بهش اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مواد رو هم می زنیم تا کشدار بشه. فر رو روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد اجازه میدیم به مدت ۱۵ دقیقه گرم بشه.
  • شیر رو توی شیرجوش می ریزیم و کره رو هم بهش اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار میدیم تا کناره های شیرجوش شروع کنده به جوشیدن که حرارت رو همون لحظه خاموش می کنیم و کم کم به مواد تخم مرغ اضافه می کنیم.
  • با قاشق مخلوط می کنیم و ۳۰ ثانیه مواد ر. با هم مخلوط می کنیم و مخلوط آرد الک شده رو هم توی ۲ مرحله به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم و اگه هنوز خوب مواد یکدست نشده بود، با دور تند همزن برقی ۷ ثانیه مواد رو هم می زنیم. (البته باید دقت کنیم که زیاد نباید مواد را مخلوط کنیم چون پف کیک می خوابه).
  • قالب رو با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد می پاشیم و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار میدیم و مایه کیک رو داخل قالب می ریزیم و کمی کنجد روی اون می پاشیم، اون رو داخل فر می ذاریم و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه اجازه میدیم تا کیک بپزه.
  • بعد از پخت کیک ۳ دقیقه بعد از داخل فر کیک رو بیرون میاریم و اجازه میدیم تا خنک بشه.
دسته های مرتبط مخصوص
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما