طرز تهیه کیک ژنوآز

طرز تهیه کیک ژنوآ

صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه کیک ژنوآ

کیک ژنوآز

کیک جنوایی یا کیک ژنوآز یکی از انواع کیک‌های اسفنجی ایتالیاییه که مواد اصلی اون رو آرد، شکر، تخم‌مرغ تشکیل می‌ده. اسم این کیک از شهر جنوا گرفته شده که سبک آشپزی در این شهر در ارتباط نزدیک با غذاهای ایتالیایی و غذاهای فرانسویه.
No ratings yet
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان تهیه 25 دقیقه
کل زمان 55 دقیقه
وعده غذا دسر, عصرانه, کیک و شیرینی
ملل ایتالیایی
نفرات 6 نفر
کالری

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • کره و شیر رو توی قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت می ذاریم، بعد از اینکه کره آب شد شعله رو خاموش کرده و اجازه میدیم مخلوط شیر و کره از حرارت بیفته.
  • داخل یک کاسه بزرگ مقداری آب با دمای 60 درجه می ریزیم. کاسه دیگه ای روی کاسه اول قرار داده و 3 عدد تخم مرغ و 90 گرم شکر رو داخل کاسه دوم می ریزیم.
  • با دور کند همزن خوب می زنیم تا سفت شده و حالت ابری پیدا کنه. زمانی که حرارت تخم مرغ ها به 40 درجه رسید، اون رو از روی کاسه اول برمی داریم و کنار می ذاریم.
  • مخلوط تخم مرغ رو این بار با دور تند همزن می زنیم تا بخوبی فرم بگیره. آرد رو الک کرده و به تدریج به مخلوط تخم مرغ ها اضافه می کنیم. مخلوط شیر و کره رو اضافه کرده و مواد رو هم می زنیم تا مایه کیک یکدست و صاف بشه.
  • قالب رو چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشونم و خمیر رو توی قالب می ریزیم و توی فر می ذاریم. کیک رو برای مدت 25 دقیقه با دمای 170 درجه می پزیم.
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما