صبحانه های سریع و خوشمزه

جدیدترین دستور های تهیه صبحانه

تهیه حرفه ای غذای دریایی

غذای دریایی را با طعم واقعی خود بچشید!
طرز تهیه گولاچ

گولاچ

گولاچ یا در واقع همون کلوچه، یکی از شیرینی های سنتی و محلی استان زیبای سمنانه. گولاچ خیلی ساده تنها با ترکیب آرد و کمی شکر و بعد سرخ کردن اون ها توی روغن تهیه میشه ولی طعم بی نظیر و عطر کلوچه تازه که در فضا بپیچه، در کنار یک نوشیدنی سرد و شربت در فصول گرم و یا یک نوشیدنی گرم و دمنوش در فصول سرد خاطره ای قشنگ برای هر کسی می سازه.
5 امتیاز از 2 امتیاز بدید
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان تهیه 15 دقیقه
کل زمان 30 دقیقه
وعده غذا دسر, عصرانه, کیک و شیرینی
ملل ایرانی
نفرات 20 عدد
کالری

ابزار مورد نیاز

مواد لازم
  

دستور تهیه
 

  • توی یک کاسه کوچیک خمیرمایه و بیکینگ پودر رو کمی با هم مخلوط می کنیم و یک پیمانه آب یا شیر ولرم (آبی که دست رو نسوزونه) رو هم با هم مخلوط می کنیم و کمی هم می زنیم و برای 10 الی 15 دقیقه کاسه رو توی دمای آشپزخونه می ذاریم تا خمیرمایه عمل بیاد و کمی پف کنه.
  • توی یک کاسه متوسط تخم مرغ، شکر، زردچوبه و یک پیمانه دیگه آب یا شیر رو با هم مخلوط می کنیم. آرد رو الک می کنیم.
  • خمیر مایه رو که پف کرده با مقداری از آرد مخلوط می کنیم. روغن رو به آرد الک شده اضافه می کنیم و با دست هم می زنیم. خمیر مایه (مخلوط با آرد) رو هم بهش اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم.
  • مایع تخم مرغی رو هم به خمیر اضافه می کنیم و ورز میدیم تا جایی که خمیر به دست نچسبه. خمیر رو توی مرکز کاسه جمع می کنیم و کاسه رو با درپوش می پوشونیم. برای یک الی دو ساعت زمان میدیم، خمیر توی یک جای گرم استراحت کنه و حجمش دو برابر بشه.
  • درپوش کاسه رو برمی داریم و روی یک سطح صاف رو آرد پاشیمی کنیم. خمیر رو روی سطح آرد پاشی شده کمی ورز میدین. بعد به کمک یک وردنه خمیر رو صاف می کنیم.
  • به کمک قالب های دلخواه خمیر گولاچ رو قالب می زنیم و یا اینکه به اندازه یک نارنگی از خمیر رو برمی داریم و خیلی ساده اون رو با وردنه به شکل یک دایره متوسط پهن می کنیم.
  • یک ماهیتابه رو روی شعله متوسط گاز می ذاریم تا به خوبی گرم بشه. مقدار مناسبی روغن داخل اون می ریزیم و بعد از داغ شدن روغن، گولاچ هایی که قالب زدیم رو توی اون سرخ می کنیم.
  • بعد از سرخ شدن هر گولاچ، کمی که روغن اون گرفته شد، بلافاصله اون رو به پودر قند و دارچین آغشته می کنیم. بعد از خنک شدن گولاچ ها اون ها رو توی یک ظرف در دار نگه می داریم تا خشک نشه.
دسته های مرتبط سنتی
این دستور رو امتحان کردید؟ما رو با منشن کنید یا از تگ #ghazapaz استفاده کنید.
به اشتراک بگذارید

چرا در رژیم شکست می خوریم؟

کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی بیش از 4 سال است که خدمات رژیم درمانی رو با کمترین هزینه بصورت آنلاین ارائه میده،
لیمومی زیر نظر دکتر حمیدرضا روشندل برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهاش رژیم متناسبی رو تجویز می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما